Veelgestelde vragen

Huren bij Kilometervrij

Welke documenten heb ik nodig om een bestelbus bij Kilometervrij.nl te huren?
U dient in het bezit te zijn van een geldig Rijbewijs B.
Bij het afhalen van een bus dient de huurder de volgende originele documenten mee te brengen;
– Een geldig Europees legitimatiebewijs (geen kopie!)
– Adresbewijs voor adresverificatie (geen kopie!) (Poststuk van officiële instantie met de tenaamstelling van de huurder, niet ouder dan 1 maand. Bijvoorbeeld: brief van de Belastingdienst, een bankafschrift, een GBA-uittreksel)

Kan ik vanuit het buitenland een bus huren en deze door iemand anders laten ophalen?
Nee, de huurder dient zelf de bus op te halen en zich te legitimeren.

Ik ben 18 jaar en heb net mijn rijbewijs, mag ik een bus huren?
Nee, u dient minimaal 1 jaar uw rijbewijs te hebben om een bestelbus te huren.
Voor de personenbus dient u minimaal 23 jaar oud te zijn.

Wat moet ik doen als ik tijdens de huur langer wil blijven huren?
Alleen bij beschikbaarheid is dit mogelijk na expliciete toestemming van kilometervrij.nl.
Neem altijd telefonisch contact met ons op om te bespreken of verlenging mogelijk is.

Kan ik een deel van de huur terug krijgen als ik de bus eerder terugbreng?
Nee, er is geen restitutie van de huur als het voertuig eerder wordt ingeleverd.

Hoeveel kilometer mag ik maximaal rijden?
Onbeperkt, wij verhuren onze bussen geheel kilometervrij, hier zit geen maximum kilometers aan.

Hoe lang van te voren kan ik nog annuleren?
Een annulering dient uiterlijk voor 09:00 uur en uiterlijk tot 48 uur voorafgaande aan de verhuur aan ons kenbaar gemaakt te zijn. Om te annuleren neemt u contact met ons op via mail of telefoon. Indien er niet tijdig geannuleerd wordt of indien het huurvoertuig niet afgenomen wordt (no show), zullen alle verhuurkosten verhaald worden op de huurder. Mocht u al online betaald hebben, dan brengen wij €10,- administratie kosten in rekening om het geld terug te storten.

Waar kan ik de huurvoorwaarden vinden?
Deze kunt u hier vinden.

Algemene vragen

Zijn de prijzen bij Kilometervrij.nl inclusief of exclusief BTW?
Onze prijzen zijn inclusief BTW.

Hoeveel borg betaal ik voor een bestelbus en wat zijn de betaalmogelijkheden?
Voor elk type bus betaalt u vooraf € 350,- aan borg. Het borgbedrag kan per pinbetaling voldaan worden. Contant geld wordt niet geaccepteerd.
€ 250,- van de borg wordt binnen 5 werkdagen teruggestort op het opgegeven bankrekeningnummer. De overige € 100,- wordt binnen 20 werkdagen terugbetaald. Dit in verband met mogelijke boetes.

Uiteraard mits de gehuurde bus afgetankt en zonder schade wordt geretourneerd.

Met welke bijkomende kosten moet ik rekening houden?
Onze prijzen zijn inclusief onbeperkt kilometervrij rijden, WA-verzekering, (internationale) ANWB-dekking en een volle tank diesel. U dient de wagen afgetankt in te leveren. Eventuele bijkomende kosten zijn accessoires (winterbanden, sneeuwkettingen etc.), extra verzekeringen (verlaging eigen risico) etc.

Zijn de brandstof kosten inbegrepen?
Nee, u dient zelf de brandstof (diesel) te betalen.
De bussen zijn bij uitgifte afgetankt en dienen ook weer afgetankt te worden geretourneerd.

Wat gebeurt er als ik een bekeuring krijg?
Wij zullen het CJIB inlichten wie er in de bepaalde huurperiode de bestuurder is geweest. Het CJIB zal de beschikking bij de desbetreffende huurder verhalen. Wij stellen u schriftelijk op de hoogte van de boete, u ontvangt van ons een brief met een kopie beschikking van het CJIB. Wij brengen u dus enkel op de hoogte van de boete en de hoogte hiervan. Hiervoor worden aparte administratiekosten doorbelast. U betaalt de boete direct aan het CJIB nadat u van het CJIB een beschikking thuis heeft ontvangen. U betaalt de boete dus niet aan ons.

Hoe zit het met parkeren?                                                                                                                             
Parkeren bij Kilometervrij is geen enkel probleem!
U kunt wagen parkeren op diverse plekken op het industrie terrein. Komt u er niet uit? Vraag dan aan een van onze medewerkers van Kilometervrij waar je wagen kan parkeren. LET OP: Het is niet toegestaan om uw wagen voor de deur van het kantoorpand te parkeren! Dit heeft te maken met veiligheids redenen.

Ophalen/inleveren van de bus

Hoe lang is een huurdag?
Een huurdag is van 08.00 uur tot 08.00 uur de volgende ochtend.

Wanneer kunt u de bus komen ophalen?
U kunt de bus 7 dagen in de week ophalen tussen 08:00 uur en 11:00 uur in de ochtend.
Wij zijn geopend van maandag t/m zondag tussen 08:00 uur en 11:00 uur.

Kan ik de bus de avond van te voren ophalen?
Na toestemming krijgt u van ons een mail ter bevestiging van deze afspraak. Neem deze mail ter bevestiging mee als bewijs. Zonder email kunt u de bus niet ophalen. Wij zullen een halve dag huur extra in rekening brengen.

Mag ik met jullie huurbus naar het buitenland?
Er mag met onze verhuurwagens uitsluitend worden gereden in Europa, in de landen: – België – Bosnië en Herzegovina – Bulgarije – Denemarken – Duitsland – Engeland –  Finland – Frankrijk – Hongarije – Ierland – Italië – Kosovo – Kroatië – Liechtenstein – Luxemburg – Macedonië – Malta – Moldavië – Monaco – Montenegro – Nederland – Noord- Ierland – Noorwegen – Oostenrijk – Polen – Portugal (m.u.v. de Azoren en Madeira)– Roemenië – Schotland – San Marino – Servië – Slovenië – Slowakije – Spanje (m.u.v. de Canarische Eilanden, Ceuta en Melilla)– Tsjechië – Vaticaanstad – Verenigd Koninkrijk – Wales – Zweden – Zwitserland

Moet het voertuig schoon worden ingeleverd?
Het gehuurde voertuig dient schoon ingeleverd te worden. Wanneer er bij inname van het gehuurde voertuig door verhuurder wordt geconstateerd dat het voertuig vies, rommelig of smerig is, zal er door verhuurder maximaal € 50,- in rekening gebracht worden voor reinigingskosten

Pech en verzekeringen

Wat moet ik doen bij pech of schade?
In Nederland:
Indien u pech krijgt in Nederland kunt u bellen met 0172-200150.
Wij zullen dan direct aan de slag gaan om u van hulp te voorzien.

Buitenland en u staat langs de snelweg:
Indien u pech krijgt in het buitenland langs de snelweg kunt u bellen met de ANWB: +31 592390044. U krijgt een medewerker van de ANWB aan de lijn, die u verder helpt. Als u hulp onderweg is dient u ook ons bedrijf (+31 172 200150) of via de mail info@kilometervrij.nl van de pech op hoogte te stellen en of de hulp al onderweg is.

Als de garage het voertuig niet binnen 48 uur kan maken heeft u recht op vervangend vervoer. Eventuele hotel en overige kosten dient u te declareren bij uw reisverzekering. Let er dus op, als u naar het buitenland gaat, u een reisverzekering heeft afgesloten. Het is ook aan te raden om een creditcard in uw bezit te hebben. Bij vervangend vervoer wordt dit vaak als borg gevraagd.

Buitenland en u staat bij uw verblijfplaats
Indien u pech krijgt in het buitenland bij uw verblijfplaats, probeert u eerst zelf een lokale garage in te schakelen om het probleem te verhelpen. Indien dit niet lukt belt u met +31 172 200150. Gemaakte kosten dient u zelf te betaleln. Deze kosten kunt u na afloop bij ons declareren.

Kosten die wij moeten maken als u pech heeft door uw eigen toedoen (verkeerd getankt/sleutel in de auto etc.) zullen wij op u verhalen.

Wat is het eigen risico bij Kilometervrij.nl?
Het eigen risico is €1500 euro per schadegeval.
Dit kan worden verlaagd door de afkoop van het eigen risico tot een bedrag van €350 euro per schadegeval.

Hoe is de bestelbus verzekerd?
De bestelbus is standaard WA-verzekerd.

Heb ik voor het reizen naar het buitenland een extra verzekering nodig?
Indien u naar het buitenland afreist dient u in het bezit te zijn van een (doorlopende) reisverzekering. De ANWB dekt namelijk niet alle kosten. Bepaalde kosten bij pech onderweg dient u te verhalen op uw reisverzekering.

Voor eventuele kosten en/of schade, welke voor de huurder of de bestuurder van het voertuig of inzittenden daarvan mocht(en) ontstaan ten gevolge van enige schade en/of defect en/of verlies van het voertuig met toebehoren of aan derden toegebracht, draagt de verhuurder geen aansprakelijkheid.

Vragen m.b.t. onze bussen

Hoeveel personen kunnen er in een personenbus?
Maximaal negen personen (inclusief bestuurder).

Kunnen de stoelen van de personenbus naar beneden geklapt worden?
Nee, de stoelen kunnen niet naar beneden geklapt worden.
Ook kan de achterste bank niet verwijderd worden.

Verhuren jullie ook personenauto’s?
Nee, wij verhuren geen personenauto’s, voor personenvervoer verhuren wij enkel een personenbussen.
Deze worden op onze website aangeduid als categorie E.

Verhuren jullie bussen met een laadklep?
Ja wij verhuren bussen met een laadklep.
Deze worden op onze website aangeduid als categorie D.

Wat is het laadvermogen van de laadklep van de bakwagen categorie D?
De maximale laadvermogen van de laadklep van de categorie D is 400 KG.

Wat is het verbruik van de bakwagen categorie D?
Het verbruik ligt rond de 5 á 6 kilometer per liter.

Verhuren jullie bussen zonder reclame opdruk?
Nee, wij verhuren geen bussen zonder reclame opdruk.